• REGULAMIN SZKOLNEGO KONKURSU NA NAJPIĘKNIEJSZĄ PALMĘ WIELKANOCNĄ

          • 28.02.2023 r. 

            CELE KONKURSU

              • Popularyzowanie i kultywowanie tradycji, zwyczajów wielkanocnych związanych z Niedzielą Palmową oraz Wielkanocą;
              • Pogłębianie wiedzy na temat symboliki i znaczenia palm w obrzędowości ludowej;
              • Rozbudzanie inwencji twórczej;

             

            WARUNKI UCZESTNICTWA, ZASADY ORAZ PRZEBIEG KONKURSU

            Zadanie konkursowe

            Konkurs jest adresowany do wszystkich uczniów naszej szkoły.

            Uczestnicy konkursu mają za zadanie wykonać tradycyjną palmę wielkanocną.

            Technika wykonania:

            • dopuszczalna wielkość palmy: 100 - 150cm,
            • do konkursu mogą być zgłaszane palmy wykonane z naturalnych surowców takich jak:  bukszpan, gałązki wierzby. Jako elementy zdobnicze zalecane są trawy i kwiaty naturalne lub suche, kwiaty zrobione z bibuły, wstążki. Do dekoracji można użyć takich surowców jak: drewno, krepina, bibuła, papier, pióra itp.
            •  sztuczne elementy np. kwiaty są niedopuszczalne.

             

            Warunki uczestnictwa 

            • Przewidziane są dwie grupy wiekowe:

            grupa 1 – klasy I, II i III;

            grupa 2 – klasy IV - VIII

            • Uczestnikiem może być tylko jedna osoba
            • Gotowe prace opatrzone metryczką (imię, nazwisko i klasa) prosimy dostarczyć

            do 29.03.2023r.

            Grupa 1 klasy I, II i III przynoszą prace do swojego nauczyciela religii

            Grupa 2 klasy IV – VIII  przynoszą prace do sali 78 lub 75 (do p. G. Domaradzkiej lub do p. L. Dobrowolskiej)

            Ocena prac

              • Do konkursu nie zostaną dopuszczone prace zawierające elementy niezgodne z regulaminem, a w szczególności: gotowe palmy wielkanocne oraz palmy wykonane ze sztucznych gotowych materiałów i elementów ozdobnych;
              • Oceny prac dokona komisja w dniu 30 marca 2023r.
              • Prace należy zabezpieczyć przed zniszczeniem, gdyż organizator nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia powstałe podczas transportu.

            Kryteria oceny prac

            Oceniając prace Komisja Konkursowa będzie brała pod uwagę:

            • zgodność z regulaminem konkursu,
            • pomysłowość i inwencję twórczą uczestników konkursu,
            • dobór odpowiednich materiałów i elementów zdobniczych,
            • wielkość i bogactwo użytych materiałów.

            W Niedzielę Palmową 2 kwietnia zapraszamy wszystkich uczestników konkursu na  Mszę Świętą wraz z procesją o godz. 9.30.
            Przewidziana jest również wystawa palm w budynku A i B szkoły.

            Serdecznie zapraszamy do udziału w Konkursie

            Organizatorzy: nauczyciele religii, techniki i plastyki

             

          • KULIG :)

          • 22.02.2023 r.  Beata Gładysz 

            Korzystając z ostatnich dni zimowej aury 13 lutego klasy 5a i 6c wraz z wychowawcami, p. Bogumiłą Boroń i p. Beatą Gładysz, oraz nauczycielem WF p. Pawłem Jurkiewiczem wybrali się na kulig do Rudawki Rymanowskiej.

            Oprócz  sanny i radosnej zabawy na śniegu uczniowie mogli również podziwiać zwierzęta w mini zoo należącym do Ośrodka „Rudawka” oraz odpocząć i posilić się przy ognisku.

            Ruch i zabawa na świeżym powietrzu to najlepszy sposób aktywnego spędzania czasu. 

          • Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego

          • 22.02.202 r. Nina Florczak-Mendyka 

            Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego to święto obchodzone 21 lutego, ustanowione przez UNESCO 17 listopada 1999 roku. Odsyła do tragicznych wydarzeń, które miały miejsce w Dhace w Bangladeszu. Podczas pokojowej demonstracji 21 lutego 1952 roku zginęło pięciu studentów domagających się nadania językowi bengalskiemu statusu języka urzędowego.                                                             

               Dzień Języka Ojczystego ma zwracać uwagę na zachowania różnorodności językowej świata, ponieważ wymieranie języków przybrało niepokojące tempo. Co dwa, trzy tygodnie znika bezpowrotnie jeden język, a razem z nim związane z nim bogactwo kulturowe. W  naszej szkole obchody tego święta stały się okazją do zwrócenia uwagi na podnoszenia świadomości językowej oraz kształtowanie poczucia odpowiedzialności za nasz ojczysty język. Z okazji tego dnia uczniowie zostali zaproszeni do zabawy językiem. W efektywny, ale także atrakcyjny sposób  utrwalali w tym dniu niełatwą naukę o języku polskim, kształcąc przy tym kompetencje kluczowe. Zabawy językowe stanowiły dobrą okazje do rozwijania kompetencji językowych, komunikacyjnych i społecznych. Klubowicze z Klubu Ortograffiti, uczniowie w ramach lekcji języka polskiego i zajęć świetlicowych, w grupach i indywidualnie wykonywali wiele ciekawych zadań - łamigłówek, rebusów, krzyżówek oraz ćwiczeń online, podczas których sprawdzali znajomość poprawności językowej wyrazów polskich, które wyszły już z użycia. Dobra zabawa sprzyjała przypomnieniu gramatyki, zasad ortografii, bogaceniu słownictwa. Przygotowano gazetki ścienne, by uświadomić uczniom, że należy dbać o poprawność mowy ojczystej, znać zasady obowiązujące w języku polskim i je stosować. Wszelkie omijanie „ogonków”, zapominanie „drobnych” znaków w pisowni powoduje, że niejednokrotnie jesteśmy nierozumiani, a język ubożeje. Dbajmy na co dzień o poprawność naszej pięknej mowy ojczystej.

             

             

            Nina Florczak - Mendyka

             

             

          • SUKCESY NASZYCH UCZNIÓW

          • 21.02.2023 Barbara Dudek 

            Serdeczne gratulacje dla naszego ucznia i kolegi Kacpra Nowaka z klasy 7b,
            który zakwalifikował się do najwyższego III etapu Wojewódzkiego Konkursu
            Kuratoryjnego z języka angielskiego.
            To już kolejny sukces Kacpra po zdobyciu tytułów LAUREATA
            w dwóch konkursach Ogólnopolskich: „The Bat Kid” oraz „Olimpus”.

            Życzymy Kacprowi wytrwałości i powodzenia
            w czekających go już wkrótce zmaganiach konkursowych!
             

            GOOD LUCK KACPER !!!

          • Narty dzieciom

          • 20.02.2023 r. Paweł Jurkiewicz 

            W tym sezonie dwukrotnie uczestniczyliśmy w programie Narty dzieciom.

            Oba wyjazdy odbyły się w miesiącu lutym przy wspaniałych warunkach i pięknej pogodzie. Uczniowie szlifowali umiejętność jazdy na nartach pod okiem instruktorów oraz nauczycieli. 

          • BAL KARNAWAŁOWY

          • 17.02.2023 Samorząd Uczniowski 

            Karnawał to okres zimowych balów i zabaw. Rozpoczyna się najczęściej w dniu Trzech Króli, a kończy we wtorek przed Środą Popielcową, która oznacza początek Wielkiego Postu.
            Pielęgnując karnawałową tradycję 15 lutego 2023 roku w naszej szkole odbył się bal. Był to dzień niecierpliwie oczekiwany przez wszystkich uczniów. Sala gimnastyczna zamieniła się w tym dniu w fantastyczną i pięknie udekorowaną aulę, pełną barwnych postaci. Stroje karnawałowe były wyszukane i efektowne. Samorząd Uczniowski zorganizował konkurs na króla i królową balu. Zwycięzcami zostali Wiktoria Klucz oraz Karol Ankowski. Serdecznie gratulujemy. Wszyscy przy dźwiękach muzyki bawili się wspaniale. Imprezę uświetniły zabawy walentynkowe oraz malowanie twarzy, przygotowane przez utalentowanych uczniów klas ósmych.
            Tegoroczna zabawa karnawałowa była niezapomnianym wydarzeniem z wielu powodów. Kolejnym była możliwość zrobienia sobie niebanalnego, kolorowego i szalonego zdjęcia w Fotobudce. Każdy uczeń mógł w kolorowych perukach, kapeluszach, okularach, maskach i krawatach stanąć przed obiektywem aparatu i już po chwili odebrać zdjęcie. Ci, którzy zdecydowali się skorzystać z tej atrakcji, byli naprawdę zachwyceni. Zabawa była wyśmienita, a tegoroczny bal dla wielu niezapomniany. Dziękujemy Radzie Rodziców, dzięki której uczniowie mieli okazję do wykonania pamiątkowego zdjęcia w karnawałowych przebraniach. Dziękujemy również wszystkim nauczycielom, którzy zadbali o bezpieczeństwo uczniów, oprawę muzyczną, piękną dekorację oraz wspaniałą atmosferę podczas balu. 

          • Rekrutacja do oddziałów przedszkolnych na rok szkolny 2023/2024

          •   

                        Zgodnie z Zarządzeniem Burmistrza Brzozowa Nr 9/2023 z 18 stycznia 2023r. uprzejmie informujemy, że od dnia 21.02.2023 r. do 10.03.2023 r. rozpoczyna się postępowanie rekrutacyjne do oddziałów przedszkolnych przy Szkole Podstawowej    Nr 1 w Brzozowie dla dzieci 5 i 6 - letnich z na rok szkolny 2023/2024.

             Informujemy że szkoła przyjmuje dzieci 5  i 6 - letnie na czas pobytu do 10 h dziennie wraz       z możliwością wyżywienia.

            Dokumenty należy składać w sekretariacie  szkoły przy ul. Parkowej 5 w godz. 8:00 – 15:00.

            Rodziców, którzy chcą zapisać swoje dzieci do oddziałów przedszkolnych w Szkole Podstawowej Nr 1 w Brzozowie przy ul. Tysiąclecia 29 serdecznie zapraszamy i prosimy          o zapoznanie się z Zarządzeniem Burmistrza oraz dokumentami jakie szkoła wymaga do rekrutacji.

            Uchwala-kryteria-rekrutacji-do-przedszkoli.pdf

            Zarzadzenie-terminy-rekrutacji-do-przedszkoli.pdf

             

            Informacji udzielamy telefonicznie pod numerem telefonu : 13 43 419 37.

             

            Dokumenty do pobrania (karta zapisu oraz oświadczenia) dostępne są w zakładce                         "zapisy do szkoły"

          • W krainie dinozaurów

          • 07.02.2023 r. 

            Wymogi dotyczące prac:

            · Zadaniem uczestników konkursu jest wykonanie pracy plastycznej przedstawiającej ulubiony

               gatunek dinozaura oraz jego charakterystyczne cechy wyglądu.

            · Uczestnicy konkursu wykonują prace wybranymi przez siebie technikami plastycznymi

               (rysowanie, malowanie, wyklejanie, wydzieranie, grafika, kolage, itp.).

            · Format prac: A4.

            · Prace powinny być wykonane indywidualnie i samodzielnie przez dzieci.

            · Każdy uczestnik powinien dostarczyć jedną pracę.

            · Do zgłoszonych prac muszą zostać dołączone oświadczenia rodziców/opiekunów prawnych (załącznik nr 1).

            · Każda praca musi być opisana metryczką – na odwrocie pracy (imię i nazwisko autora pracy, klasa – oddział oraz nazwa i gatunek wykonanego dinozaura).

             

             

            Termin dostarczenia prac:

            Prace należy złożyć do 25 lutego 2023r. w Szkole Podstawowej Nr 1 w Brzozowie

            w sekretariacie szkoły lub w pokoju nauczycielskim w budynku B przy ul. Tysiąclecia 29.

            Prace dostarczone po terminie nie będą oceniane.

             

            Kryteria wyboru i oceny prac:

            Prace oceniać będzie komisja powołana przez organizatorów. Przy ocenie prac najwyżej

            punktowana będzie: samodzielność wykonania, pomysłowość, stopień trudności technik

            i staranność wykonania.

             

            Nagrody:

            Przyznawane będą nagrody i dyplomy za zdobycie I, II i III miejsca oraz wyróżnienia.

             

            Serdecznie zapraszamy do udziału.

             

    • Kontakty

      • Szkoła Podstawowa Nr 1 w Brzozowie
      • 134341937 (budynek A)
      • ul. Parkowa 5
        36-200 Brzozów
        Poland
      • tel. 134341781, adres: ul. Tysiąclecia 29 (budynek B)
  • Liczba wizyt

    liczba odwiedzin: 182703